Plavání pro těhotné

Plavání v těhotenství je prospěšné. Tento druh pohybu je přirozený a tělu nastávající maminky i miminku velmi prospívá. Plavání a nadnášení vodou těhotnou dokáže příjemně zklidnit a psychická pohoda je vždy hodně důležitá. Pokud lékař nenařídí nějaká omezení, lze v těhotenství plavat až do porodu.

Výhody plavání pro těhotné

díky fyzikálním vlastnostem vody je plavání zdánlivě nenáročné

podporuje cirkulaci krevního oběhu, ale přitom nezatěžuje kardiovaskulární systém
v těhotenství obecně voda přispívá k dobré fyzické a psychické kondici, napomáhá relaxaci pánevního dna, zmírňuje časté bolesti páteře a kloubů a podporuje vhodný rytmus dýchání
při plavání se posilují a protahují svaly, uvolňuje kostra a procvičují plíce
pobyt ve vodě spontánně navozuje stav relaxace, pomáhá uvolňovat napětí a stres
relaxační vodní techniky pomáhají vědomě se uvolnit a koncentrovat se na vnímání miminka a pocitů v těle ženy

nehrozí přehřátí organismu ženy

dochází k minimální ztrátě tekutin a minerálů potem

tonizuje žilní systém – částečná prevence tvorby varixů a hemeroidů

při plavání lze využít polohu na břiše, která je jinak v těhotenství při cvičení nevhodná

voda působí masážním efektem na celý povrch těla

 uvolnění psychiky – voda je jedním z míst, které pozitivně ovlivňují psychiku ženy. Za doprovodu příjemné relaxační hudby a pomocí rozmanitých pomůcek je po lekci každá těhotná žena naladěna na správnou „vlnu“. Vyplavené endorfiny neboli hormony dobré nálady vykonají svoji práci, a to je ten nejlepší a nejúčinnější lék pro krásné, nekomplikované, a šťastné těhotenství.

Co plavání přinese nastávající mamince

pomůže udržet organismus těhotné ženy v dobré fyzické a psychické kondici
pomůže připravit těhotné na zátěž související s porodem tak, aby jeho průběh byl co nejlepší a matku ani miminko zbytečně nevyčerpal

posílí břišní a prsní svaly, posílí svaly pánevního dna

napomůže při správném držení těla

preventivně působí proti vzniku křečových žil

zvýší vitální kapacitu plic

podpoří peristaltiku střev

správné dýchání do vody pomáhá při vědomé práci s dechem, což pomůže i při porodu

Plavání pro těhotné je vhodné pro všechny těhotné ženy, u kterých je těhotenství označeno jako fyziologické a nemají problém se záněty pochvy. Od 12. týdne těhotenství, nejlépe 1-2 x týdně.

Plavání pro těhotné není vhodné pro ženy s rizikovým těhotenstvím, u nichž se vyskytly zdravotní potíže – například vysoký krevní tlak, předčasné kontrakce, otevírání děložního čípku či krvácení z dělohy

Nejčastěji mají budoucí maminky strach z různých infekcí nebo poševních mykóz, způsobených pobytem v bazénu.

Od svého gynekologa se také mohou dozvědět, že pochva se obecně v těhotenství špatně čistí, proto je v tuto dobu zvýšená hygiena a opatrnost na místě.

Pokud byla těhotná klientka náchylná k infekcím i v době před otěhotněním, doporučuje se použít např. tampóny s probiotiky, případně speciální ochranné tampóny pro koupání, které jsou napuštěny čistým vazelínovým olejem.

Místa kurzu

Rožnov pod Radhoštěm

Adresa:
Moravská 1787, Rožnov pod Radhoštěm (mapa)

Valašské Meziříčí

Adresa:
Kouty 803, Valašské Meziříčí (mapa)

Vsetín

Adresa:
Jiráskova 340, Vsetín (mapa)

Láká vás těhotenské plavání?

Přihlaste se ještě dnes…